سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سپتیک تانک

 

سپتیک تانک:

اگر ملک شما به سیستم فاضلاب اصلی متصل نیست یا در منطقه ای با سیستم زهکشی ضعیف واقع شده است، ممکن است از قبل بدانید که سپتیک تانک برای چه مواردی استفاده می شود. آن ها در مناطق روستایی که معمولاً در زیر زمین در حیاط خلوت نصب می‌شوند، رایج‌تر هستند، و فاضلاب را جمع‌آوری و تصفیه می‌کنند تا از دفع ایمن اطمینان حاصل شود.

نحوه عملکرد سپتیک تانک:

فاضلاب حمام و آشپزخانه از طریق لوله اصلی تخلیه به سپتیک تانک ها می رود   .این سپتیک تانک شروع به جمع آوری فاضلاب در زیر زمین می کند. این فاضلاب را به گونه ای نگه می دارد که گریس ها و روغن ها در سطح شناور می شوند و ذرات جامد در کف آن می نشینند.پس از این، فاضلاب (زهکش) از طریق یک لوله تخلیه از مخزن به منطقه تخلیه تخلیه می شود.هنگامی که فاضلاب مخزن را پر می کند، سوئیچ شناور فعال می شود و پمپ سپتیک تانک روشن می شود. سپس پروانه فاضلاب را از لوله خروجی به ناحیه زهکشی وارد می کند.فاضلاب از طریق یک لوله به سطح متخلخل تخلیه می شود - این اجازه می دهد که فاضلاب از طریق خاک فیلتر شود.با نفوذ خاک به زمین، فاضلاب را جذب می کند، آن را تصفیه می کند، توزیع می کند و در نهایت به آب های زیرزمینی می ریزد.در نهایت، فاضلاب در خاک نفوذ می کند و به طور طبیعی مواد غذایی خطرناک، ویروس ها و کلیفرم ها را از بین می برد.یک راه عالی برای جلوگیری از تمیز کردن غیر ضروری سپتیک تانک، نصب آلارم بر روی پمپ آب سپتیک است. اگر پمپ کار نمی کند، سطح فاضلاب همچنان افزایش می یابد و زنگ هشدار به شما اطلاع می دهد که هیچ باقیمانده ای از مخزن حذف نشده است. قبل از پشتیبان گیری فاضلاب، یک زنگ هشدار و یک نمایشگر هشدار به صدا در می آید.یک سپتیک تانک از یک یا چند مخزن 3900 تا 7600 لیتری (1000-2000 گالن) پلی اتیلن یا فایبرگلاس ساخته می شود. یک طرف مخزن به میدان تخلیه وصل می شود، در حالی که طرف دیگر با لوله خروجی وصل می شود. این اتصالات لوله به طور کلی از لوله های T شکل تشکیل شده است که به فاضلاب اجازه می دهد بدون ایجاد مزاحمت در سطح محفظه به داخل و خارج جریان یابدامروزه سپتیک تانک مدرن دارای دو محفظه است. هر محفظه دارای یک ورودی و یک پوشش است که توسط یک پارتیشن با دهانه ای بین بالا و پایین مخزن تقسیم می شود.شبکه های لوله کشی به طور کلی در ترانشه های پر از سنگ قرار می گیرند و پساب از طریق سوراخ های زهکشی متعدد در شبکه در سراسر مزرعه توزیع می شود.سیستم سپتیک تانک ممکن است صرفاً توسط گرانش کار کند، اما اگر زمین به آن نیاز داشته باشد، می توان یک پمپ سپتیک تانک نیز در آن گنجاند. برخی از طرح های سپتیک تانک شامل سیفون یا دستگاه های دیگر برای افزایش میزان و سرعت فاضلاب می باشد.

چگونه یک پمپ سپتیک تانک را در یک سپتیک تانک نصب کنیم؟

پمپ های سپتیک تانک را می توان در سپتیک تانک های موجود یا ایستگاه های پمپاژ بعد از سپتیک تانک نصب کرد. اگر سپتیک تانک یک محفظه دارد، توصیه می کنیم پمپ را مستقیماً روی مخزن نصب نکنید.هنگامی که پمپ در یک مخزن سپتیک تک محفظه نصب می شود، مواد جامد ته نشین شده از مخزن خارج می شوند. این جامدات می توانند ناحیه غوطه وری یا ناحیه نفوذ را مسدود کنند.اگر دو یا سه سپتیک تانک دارید، می توانید یک پمپ شناور در محفظه انتهایی مخزن بسازید. توصیه می کنیم یک پمپ آب کثیف نصب کنید که بتواند مواد جامد کوچک را تا 30 میلی متر کنترل کند. در غیر این صورت، مواد جامد کوچک می توانند پمپ را مسدود کنند.

اجزای یک سپتیک تانک:

فیلترها:

فیلترها (همچنین به عنوان فیلترهای مویی یا فاضلاب شناخته می شوند) باید تا حد امکان نزدیک به ایستگاه پمپاژ نصب شوند. این فیلترها وسیله ای موثر و ساده برای محافظت از پمپ شما هستند. با انتقال فاضلاب به مخزن پمپ، ذرات جامد کوچک به دام می افتند و در فیلتر فاضلاب باقی می مانند. فیلتر باید در 110mm/4in T زیر سوراخ نگهداری قرار گیرد تا یک یا دو بار در سال به راحتی برداشته و تمیز شود.

کنترل های پمپ سپتیک تانک:

در صورت نصب پمپ سپتیک تانک، توصیه می شود حتماً دزدگیر پمپ سپتیک نصب شود. این معمولا شامل سوئیچ های شناور متصل به یک پانل هشدار کوچک است. اگر پمپ از کار بیفتد، آب پمپاژ نمی شود و سطح آب در مخزن نیز افزایش می یابد.با افزایش سطح آب، سوئیچ شناور به دلیل صدای زنگ هشدار فعال می شود و چراغ چشمک می زند. آلارم مخازن سپتیک هشدار اولیه خرابی قفل پمپ را می دهد و می تواند در صورت جاری شدن سیل یا برگشت فاضلاب فورا واکنش نشان دهد.

چگونه یک سپتیک تانک را با استفاده از پمپ زباله تمیز کنیم؟

نحوه نگهداری یا تعمیر پمپ سپتیک تانک:

تعمیر و نگهداری پمپ سپتیک تانک کاملاً با تعمیر و نگهداری سیستم سپتیک عمومی ادغام شده است. برای جلوگیری از نیاز به خدمات سپتیک اضطراری و افزایش طول عمر پمپ، قطعات خانگی معمولی زیر را تمیز یا تخلیه نکنید.

 

نخ دندان

گریس، روغن یا چربی های تولید شده یا استفاده شده در پخت و پز

بستر گربه

دستمال مرطوب نوزاد

یا سایر سواب های پنبه ای

محصولات مراقبت شخصی

سایر روش‌های نگهداری از روش‌های دفع زباله استفاده نمی‌کنند، زیرا سپتیک تانک را سریع‌تر پر می‌کنند و آب را به داخل مخازن می‌رسانند. اگر مقدار زیادی آب وارد سیستم سپتیک شود، مواد جامد می توانند وارد سپتیک تانک شده و پمپ یا منطقه زهکشی را مسدود کنند.

نکات مهم نگهداری از سپتیک تانک:

سپتیک تانک و مخزن را به طور منظم (حداقل سالی یک بار) بررسی کنید.

از مصرف بیش از حد آب اجتناب کنید (ممکن است در حین فیلتر کردن، مخزن پر شود یا از آب تصفیه شده سرریز شود).

از وسایل کارآمد مانند ماشین ظرفشویی، سر دوش، شیر آب، توالت و ماشین لباسشویی استفاده کنید.

هیچ چیزی را به جز دستمال توالت و مدفوع انسان در توالت نریزید. فکر کنید که از یک وسیله ایمنی کودک در توالت استفاده کنید

از تخلیه غیرضروری روغن پخت و پز و مواد شیمیایی به داخل سینک اجتناب کنید (موجوداتی که باقی مانده در مخزن آب را تجزیه می کنند را از بین می برد).

لوله های شیمیایی و تصفیه کننده های فاضلاب را محدود یا استفاده نکنید.

چگونه یک سپتیک تانک را به طور طبیعی تمیز کنیم؟

برخی از افراد تعمیر و نگهداری سپتیک تانک خود را از طریق روش طبیعی ترجیح می دهند. تمیز کردن طبیعی از مخلوطی از لیمو، سرکه و جوش شیرین استفاده می کند، زیرا این مخلوط نسبت به ریختن یک پاک کننده شیمیایی قوی (مانند سفید کننده) در لوله خطرناک تر است و هیچ گونه باقی مانده و باکتری طبیعی را در مخزن تجزیه از بین نمی برد.

چگونه سپتیک تانک را تمیز نگه داریم؟

برای سلامت سپتیک تانک خود، باید آن را مرتب تمیز کنید. اگر سپتیک تانک خود را به درستی تمیز نکنید، ممکن است در آینده با مشکلات بدتری مانند گرفتگی، سرریز شدن و برگشت پساب مواجه شوید. بنابراین باید هر 2 تا 3 سال یکبار پمپاژ سپتیک تانک را انجام دهید.شما می توانید فرآیند پمپاژ را خودتان انجام دهید یا ممکن است یک کارگر برای این کار استخدام کنید. اگر خودتان پمپاژ می کنید، باید فرآیند پمپاژ سپتیک تانک را بدانید. در غیر این صورت، ممکن است به مخزن خود آسیب برسانید. برای تمیز نگه داشتن سپتیک تانک، نکات زیر را رعایت کنید:

سیستم را به سرعت شستشو ندهید:

شستشوی سریع سیستم سپتیک تانک به عملکرد باکتری های سیستم سپتیک آسیب می رساند. این فرآیند ممکن است بر روی مواد جامد و کف نیز تأثیر بگذارد و به احتمال زیاد قسمت‌های مختلف سیستم را مسدود می‌کند.

از مواد افزودنی استفاده نکنید:

برای تمیز کردن سپتیک تانک خود نباید مواد افزودنی بیولوژیکی و مواد شیمیایی اضافه کنید. شرکت های پراکنده زیادی وجود دارند که تبلت هایی را برای افزایش عملکرد مخزن ارائه می دهند. با این حال، این قرص ها باکتری های طبیعی سیستم سپتیک تانک را از بین می برند و ممکن است منجر به شکست سیستم سپتیک شوند. توصیه می شود از چنین قرص ها یا مواد شیمیایی برای سیستم خود استفاده نکنید.

مراقب زهکشی باشید:

مهمترین واحد سپتیک تانک است. بنابراین از ساخت و ساز یا کاشت در زمین زهکشی که ممکن است باعث گرفتگی آن شود خودداری کنید. همچنین توصیه می شود که هیچ وسیله نقلیه ای را در محل زهکشی پارک نکنید، زیرا ممکن است خاک را فشرده کرده و از تخلیه فاضلاب جلوگیری کند.

چرا نگهداری سپتیک تانک بسیار مهم است؟

نگهداری صحیح سپتیک تانک بسیار مهم است. اگر سیستم خود را به درستی نگهداری نکنید، فاضلاب شروع به برگشت می کند که باعث ایجاد بیماری های مضر زیادی می شود. اگر سیستم خود را حفظ نکنید، ممکن است باعث گرفتگی لوله های سپتیک شود. به همین دلیل ممکن است با مشکلات شدیدی مواجه شوید. بنابراین، تعمیر و نگهداری برای افزایش طول عمر و عملکرد صحیح سیستم شما بسیار مهم است.

یک سپتیک تانک چقدر باید دوام بیاورد؟

یک سپتیک تانک عمر متوسطی بین 10 تا 15 سال دارد. این طول عمر سپتیک تانک با توجه به عملکرد و نگهداری پمپ متفاوت است. اگر پمپ خود را به درستی نگهداری نکنید، ظرف چند سال از کار می افتد. با این حال، اگر می خواهید عمر سپتیک تانک خود را افزایش دهید، نگهداری از سپتیک تانک بسیار مهم است.

نشانه های بارز پر بودن سپتیک تانک به شرح زیر است:

جریان پساب فاضلاب

سرریز فاضلاب

کف گلی روی سطح مخزن

زهکشی کند

یک چمن بیش از حد سالم

بوهای تند و زننده

تولید کننده سپتیک تانک:

کارخانه تولید سپتیک تانک پایپ ایران ، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید سپتیک تانک با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سپتیک تانک را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش سپتیک تانک پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سپتیک تانک برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سپتیک تانک پایپ ایران و استعلام قیمت سپتیک تانک پایپ ایران به سایت پایپ ایران مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص پایپ ایران در تماس باشید.